Interim Management Solution - Rozwiązania zarządcze dla branży motoryzacyjnej

Interim Manager, Konsultant, Project Manager, Kontrahent. Co to wszystko znaczy?

Prawdopodobnie każdy słyszał te pojęcia, ale co one właściwie znaczą? Czym się różnią? A w czym są do siebie podobne? Konsultanci, project managerowie i kontrahenci są obecni w biznesie już od dawna. Z kolei Interim Manager to jeszcze relatywnie rzadko spotykany termin w naszej części...

Dealer Przyszłości

Nowo powstały oddział lub połączone organizacje wymagają profesjonalnego zarządzania od samego początku ich istnienia. Menedżerowie IMS zarządzają zmianą z wykorzystaniem autorskiej koncepcji Dealer Przyszłości.

STRATEGIA

LUDZIE

PROCESY

NARZĘDZIA

PROCESY

NARZĘDZIA

FINANSE

ZARZĄDZANIE OPERACYJNE

Interim Manager, Konsultant, Project Manager, Kontrahent. Co to wszystko znaczy?

interim manager project konsultant kontrahent 1024x536

Prawdopodobnie każdy słyszał te pojęcia, ale co one właściwie znaczą? Czym się różnią? A w czym są do siebie podobne? Konsultanci, project managerowie i kontrahenci są obecni w biznesie już od dawna. Z kolei Interim Manager to jeszcze relatywnie rzadko spotykany termin w naszej części świata. W związku z tym zdarza się, że jest błędnie rozumiany.

Czym charakteryzuje się konsultant, Project Manager, kontrahent i Interim Manager?

Konsultant

Konsultant analizuje i doradza. To dobrze wykształcony ekspert z umiejętnościami analitycznego myślenia. Potrafi zdefiniować obecne w organizacji problemy i zaproponować rozwiązania. Dlatego dzięki doświadczeniu zbieranemu na przestrzeni różnych projektów, organizacji i branż konsultanci posiadają spektrum unikatowych kompetencji.

Project Manager

Project Manager to specjalista w dziedzinie zarządzania projektami. Do jego obowiązków należy planowanie, realizacja projektu, kontrola kosztów, pilnowanie harmonogramu. Jest odpowiedzialny, aby założone cele projektu zostały zrealizowane w odpowiednim czasie i budżecie.

Kontrahent

Kontrahent to taktycznie zorientowany specjalista. Nie przygotowuje całego planu projektu od zera. Potrafi natomiast szybko zrealizować powierzone mu zadanie na podstawie briefu, opisu czy wytycznych projektu.

Interim Manager

Interim Manager to menadżer wyższego szczebla z wysokimi kwalifikacjami i dużym doświadczeniem zawodowym. Jest zatrudniany czasowo do wykonania określonego zadania, projektu lub do momentu osiągnięcia ustalonego celu.

Interim Manager działa wewnątrz organizacji, jest częścią wprowadzanych zmian, tak więc pilnuje, aby wdrożyć je jak najefektywniej. Ponosi za nie odpowiedzialność. Daje to gwarancję skutecznego wdrożenia planowanych zmian i osiągnięcia oczekiwanego celu.

Czym się różnią?

Konsultant

Podejście

  • Wykorzystuje sprawdzone i standardowe w danym obszarze rozwiązania.
  • Nastawienie na znalezienie słabych punktów i zaproponowanie rozwiązania problemu.

Doświadczenie i umiejętności

  • Posiada niezbędną wiedzę i know-how do analizy organizacji, jej strategii i procesów, przewagi konkurencyjnej oraz potrafi zaproponować strategię rozwoju i zwiększenia efektywności działania.

Odpowiedzialność

  • Przygotowuje rozwiązanie problemu, ale jego wdrożenie przypada na klienta. Konsultant nie bierze odpowiedzialności za proces wdrożenia.
  • Jest odpowiedzialny przed swoim pracodawcą (firmą konsultingową).

Project Manager

Podejście

  • Wykorzystuje jeden z wielu sprawdzonych standardów zarządzania projektami (metodyka klasyczna, zwinna, PMBOK, Prince2) w zależności od wymagań klienta i projektu.

Doświadczenie i umiejętności

  • Potrafi planować, delegować i kontrolować zadania w ramach projektu
  • Może, ale nie musi, posiadać doświadczenie z wielu branż

Odpowiedzialność

  • Planuje, realizuje i kontroluje projekt na podstawie wymagań przedstawionych przez klienta.
  • Jest rozliczany z terminowości, kosztów i celów projektu.
  • Odpowiada przed menadżerem w firmie u klienta.

Kontrahent

Podejście

  • Wdraża rozwiązanie na podstawie wymagań postawionych przez klienta

Doświadczenie i umiejętności

  • Posiada niszowe umiejętności, często techniczne, związane z konkretnym sektorem
  • Ma doświadczenie w realizacji kontraktów w swojej dziedzinie
  • Zazwyczaj nie ma dużego doświadczenia w pracy na wysokich stanowiskach

Odpowiedzialność

  • Przygotowuje rozwiązanie i wdraża je. Jest odpowiedzialny za rezultat określony w kontrakcie.
  • Odpowiada przed swoją firmą i przed klientem.

Interim Manager

Podejście

  • Dobrze zorganizowany, otwarty na nowe rozwiązania, potrafiący dostosować się do sytuacji
  • Pracuje wewnątrz organizacji – jest zatrudniony do rozwiązania konkretnego problemu, opracowania i wdrożenia nowej strategii rozwoju itd.
  • Zorientowany na rezultaty

Doświadczenie i umiejętności

  • Posiada duże doświadczenie zawodowe w pracy jako CEO, Dyrektor Zarządzający, Dyrektor Operacyjny.
  • Doświadczenie w kilku sektorach, często międzynarodowe
  • Umiejętnie dzieli się wiedzą, jest liderem

Odpowiedzialność

  • Bierze pełną odpowiedzialność za analizę sytuacji, przygotowanie rozwiązania problemów i ich późniejsze wdrożenie w organizacji
  • Odpowiada przed klientem, buduje z nim relacje, działa wewnątrz organizacji klienta

Z usług którego skorzystać?

Podczas gdy konsultant, kontrahent i Project Manager to zupełnie oddzielne role, Interim Manager łączy w sobie cechy każdej z nich.

Interim Manager może posiadać doświadczenie w zarządzaniu projektami. Część jego pracy (analiza organizacji i przygotowanie rozwiązania problemów) bardzo bliska jest również pracy konsultanta.

Konsultanci są zazwyczaj przeprowadzają analizę organizacji, wyłaniają problematyczne punkty w całym systemie i proponują rozwiązania podnoszące sprawność i skuteczność w działaniu. Nie są jednakże zatrudniani do przeprowadzenia zaproponowanych przez siebie zmian. Pracują „poza” organizacją, nie wchodzą do środka.

Jeśli potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu zmian, kogoś kto będzie pracował wewnątrz organizacji i poprowadzi Twój zespół do celu, wybierz Interim Managera.

Udostępnij post:

Facebook
LinkedIn

Obserwuj nas:

OFERTA

Poznaj obszary współpracy

ZARZĄDZANIE
ORGANIZACJĄ

ZARZĄDZANIE
ORGANIZACJĄ

PROGRAMY ROZWOJOWE
I WDROŻENIOWE

BUDOWA
GRUP DEALERSKICH

PROGRAMY
SUKCESYJNE

PLATFORMA
"ZNAJDŹ MENEDŻERA"

BUSINESS DRIVE
SOLUTION

Formularz zapytania