Interim Management Solution - Rozwiązania zarządcze dla branży motoryzacyjnej

4 sposoby, aby upewnić się, że Twój zespół wie, co ma robić

Kierownik projektu ma zazwyczaj bardzo dużo na głowie. Zawsze są zadania do oddelegowania, terminy do dotrzymania i raporty do opracowania. A to wszystko zanim jeszcze zaczniesz się martwić o samo zarządzanie projektem! Kiedy tyle się dzieje, ważne jest, aby upewnić się, że Twój zespół jest...

Dealer Przyszłości

Nowo powstały oddział lub połączone organizacje wymagają profesjonalnego zarządzania od samego początku ich istnienia. Menedżerowie IMS zarządzają zmianą z wykorzystaniem autorskiej koncepcji Dealer Przyszłości.

STRATEGIA

LUDZIE

PROCESY

NARZĘDZIA

PROCESY

NARZĘDZIA

FINANSE

ZARZĄDZANIE OPERACYJNE

4 sposoby, aby upewnić się, że Twój zespół wie, co ma robić

Kierownik projektu ma zazwyczaj bardzo dużo na głowie. Zawsze są zadania do oddelegowania, terminy do dotrzymania i raporty do opracowania. A to wszystko zanim jeszcze zaczniesz się martwić o samo zarządzanie projektem! Kiedy tyle się dzieje, ważne jest, aby upewnić się, że Twój zespół jest świadomy tego, co należy zrobić – aby wszystko przebiegało bez zakłóceń. Oto cztery sposoby, aby to osiągnąć.

1. Jasno przedstaw swoje oczekiwania i daj członkom zespołu jasny plan działania.

Oznacza to wyszczególnienie zadań, które muszą zostać wykonane, terminów ich wykonania i osób odpowiedzialnych za każde z nich.

Jako kierownik projektu daj poszczególnym członkom zespołu ich własne obowiązki, aby czuli się bardziej zaangażowani w projekt – nawet jeśli jest to coś tak prostego, jak burza mózgów czy delegowanie zadań podczas spotkań (a nie tylko mówienie im, co mają robić). Nie pozwól nikomu siedzieć bezczynnie, podczas gdy inni ciężko pracują; zaangażuj wszystkich!

Deleguj odpowiedzialność: upewnij się, że każdy ma przydzielone konkretne zadania i że każda osoba wie dokładnie, co musi zrobić, zanim rozpocznie jakąkolwiek pracę. Pomaga to stworzyć atmosferę, w której ludzie czują się zainspirowani i zmotywowani, bo wiedzą, jak ważna jest ich rola w tym konkretnym projekcie.

Stwórz oś czasu/harmonogram dla całego projektu: to pomoże wszystkim pozostać zorganizowanymi. Pozwoli Ci to także dostrzec potencjalne punkty zapalne, zanim staną się one rzeczywistymi problemami.

Aktualizuj harmonogram w miarę pojawiania się nowych informacji, tak by wszyscy byli zawsze świadomi tego, co się dzieje.

2. Zachęcaj zespół do zadawania pytań, jeśli czegoś nie rozumieją lub potrzebują wyjaśnień

Inspiruj ich pozytywną informacją zwrotną, zarówno indywidualnie, jak i w grupie. Upewnij się, że Twoja drużyna ma zasoby, których potrzebuje do wykonania swojej pracy. Dotyczy to wszystkiego, od niezbędnych narzędzi i sprzętu po odpowiednie szkolenia i wsparcie. Pamiętaj, że każdy pracownik ma inne mocne i słabe strony; to do Ciebie, jako ich kierownika lub dyrektora, należy zapewnienie, że każdy otrzyma to, czego potrzebuje.

Włączaj wszystkich w proces podejmowania decyzji: daj członkom drużyny szansę podzielenia się swoimi przemyśleniami i pomysłami, nawet jeśli nie są oni ostatecznie odpowiedzialni za wykonanie zadania.

Pomoże to zbudować zaufanie i podniesie morale. Ludzie nie tylko poczują, że są częścią zespołu, ale będą też bardziej skłonni wziąć odpowiedzialność za swoją pracę i włożyć w nią maksimum wysiłku.

Upewnij się, że członkowie zespołu czują się docenieni – zarówno indywidualnie, jak i jako grupa. Dziękuj im za ich ciężką pracę, dawaj im pozytywne informacje zwrotne i świętuj każde zwycięstwo (nieważne jak małe).

 

3. Ustal regularne spotkania kontrolne, aby upewnić się, że wszyscy są na dobrej drodze i dotrzymują terminów.

Jako kierownik projektu musisz zorganizować „spotkania” projektowe, na których zaktualizujecie statusy zadań. Można to zrobić poprzez e-mail, narzędzia do zarządzania projektami, rozmowę wideo lub spotkanie twarzą w twarz. Twoim zadaniem, jako kierownika projektu, jest upewnienie się, że wszyscy są po tej samej stronie i wiedzą, co mają robić.

Poinformuj członków drużyny, kiedy odbędą się spotkania, gdzie powinni się spotkać (stacjonarnie, online a może telefonicznie?) i co będzie omawiane, tak by czuli się przygotowani, zanim dotrą na miejsce.

Stwórz kulturę drużyny opartą na odpowiedzialności. Obejmuje to wyznaczanie terminów i rozliczanie członków drużyny z ich przestrzegania, a także oczekiwanie, że wszyscy będą się równo angażować.

Zachęcaj członków zespołu do przekazywania informacji zwrotnych – pozytywnych lub negatywnych. Konstruktywna krytyka może na dłuższą metę pomóc w zwiększeniu produktywności zespołu.

Upewnij się, że członkowie drużyny czują się komfortowo mówiąc, jeśli coś jest nie tak (lub nawet jeśli mają tylko sugestię) i bądź gotów wysłuchać. Natychmiast reaguj na wszelkie wątpliwości, by nie stały się one później większymi problemami.

 

4. Ustalcie system komunikacji – upewnijcie się, że wszyscy wiedzą, kiedy i jak powinni się ze sobą komunikować

Jednym z najważniejszych aspektów każdej organizacji jest komunikacja. Aby mieć pewność, że wszyscy są po tej samej stronie, konieczne jest stworzenie systemu komunikacji. Oznacza to, że każdy wie, kiedy i jak ma się ze sobą komunikować. Pomoże to upewnić się, że wszystkie zadania są wykonywane na czas i że wszyscy są świadomi wszelkich zmian i aktualizacji.

Istnieje wiele różnych narzędzi komunikacji, które mogą być użyte w organizacji. Najważniejszą rzeczą jest znalezienie odpowiednich narzędzi do danej pracy. Niektóre z najbardziej powszechnych narzędzi to poczta elektroniczna, czaty i wideokonferencje.

Email jest świetnym sposobem na komunikację z dużą grupą ludzi. Jest łatwy w użyciu i każdy może mieć do niego dostęp z własnego urządzenia. Programy do czatowania są również świetnym sposobem na komunikację z dużą grupą ludzi. Pozwalają one na komunikację w czasie rzeczywistym i są idealne do szybkich rozmów. Wideokonferencje to świetny sposób na spotkania twarzą w twarz z ludźmi z całego świata. 

Blog dla dealerów samochodowych

Udostępnij post:

Facebook
LinkedIn

Obserwuj nas:

OFERTA

Poznaj obszary współpracy

ZARZĄDZANIE
ORGANIZACJĄ

ZARZĄDZANIE
ORGANIZACJĄ

PROGRAMY ROZWOJOWE
I WDROŻENIOWE

BUDOWA
GRUP DEALERSKICH

PROGRAMY
SUKCESYJNE

PLATFORMA
"ZNAJDŹ MENEDŻERA"

BUSINESS DRIVE
SOLUTION

Formularz zapytania